Saturday, January 21, 2006

Hyvää yötä, maailma

Mies olikin ovellani yhdeksän maissa. En tahtonut lähteä ulos, sillä pakkanen ja viima ei kuumeisena juuri houkutellut. Litkimme teetä ja juttelimme sekä kuuntelimme levyjä. Viltin alla oli lämpöistä. Mies suuteli kasvojani ja kaulaani kiirehtimättä ja pitkään. Aloin melkein itkeä, kun tajusin, että juuri sellaisia hetkiä tulen kaipaamaan eniten. Kun tuntui siltä, että pakostakin hän välittää minusta edes vähäsen, jos tuollaista tekee vailla mitään taka-ajatuksia.

Mies meni kotiinsa yöksi, sillä aamulla saapuvat vanhempansa ja kaksoisveljensä perheineen kyläilemään. Kotoaan vielä tekstarin laittoi: "Olisi pitänyt jäädä yöksi. Ei täällä ole muuta kuin lämmin huoneilma."

Alkaa tuntua jo valmiiksi surulliselta ns. suhteemme lopun lähetessä. Tartun jokaiseen hetkeen kuin se olisi viimeinen ja suren ikävää, joka on vasta tulossa.

Hyvää yötä, maailma.

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Olen kyllä hieman huolissani puheistasi.

1:22 AM, January 21, 2006  
Blogger Lostis said...

Hei Ihmettelijä. En oikein ymmärtänyt. Miksi olet huolissasi? Älä turhaan.

1:23 AM, January 21, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Surullinen kirjoitus.. Alahuuli meni mutrulle..

Joskus maailma nukkuu liian aikaisin ja kaikki kaunis menee ohi.. aamulla sitä ei enää ole.. yö on kaunista aikaa..

1:40 AM, January 21, 2006  
Blogger Lostis said...

Yö on todella kaunista aikaa minustakin, Hani. Silloin elävät suuremmat tunteet kuin päivällä koskaan.

Laitan levyn soimaan ja menen nukkumaan.

1:50 AM, January 21, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Mä en vaan tajua tuota sun "etukäteen surutyön tekemistä"..... voi voi

Olen ennenkin sanonut että nauti. Elä tätä hetkeä, älä tulevaa tahi mennyttä

10:15 AM, January 21, 2006  
Blogger Lostis said...

Hei Heli! Mä olen ennenkin sanonut sulle, että niin mä yritän, elää hetkeä, mutta sille en vain mitään voi, että joskus suren jo etukäteen. Olen pahoillani.

12:03 PM, January 21, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Ok. :D

3:03 PM, January 21, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Mä olen samaa mieltä, että yöllä elävät suuremmat tunteet kuin päivällä koskaan. Silloin ne joutuu kohtaamaan kasvotusten.. Ja silloin ne saa tajuamaan paljon asioita. Asioita, joita on helvetin vaikea nähä kirkkaalla. Ja vaikka näkisi, niitä ei tunnista siinä muodossa.

3:22 PM, January 21, 2006  
Blogger Annie Wilkins said...

Toisaalta yö on myös suurten epätoivojen aikaa eikä näe sellaisia hyvyyksiä, mitä muutoin saattaisi nähdä. Ymmärrän tuntemuksiasi munaskuitani myöten. Kunpa pelot olisivat aiheettomia. Joskus pelko voi nielaista sisuksiinsa niin paljon hyvää.

8:01 PM, January 21, 2006  

Post a Comment

<< Home