Thursday, November 24, 2005

Ei toivoa torstaisin.

Miten mä en koskaan opi sanomaan ei? Olin just tuskaillut, että kun nyt sais tuon perjantain keikan pois alta, sitten vois ihan relata viikonlopun, tavata ystävä lauantaina ja nukkua pitkään. Noh. Pyyntö tuli, oikein kaunis sellainen, että kuule, arvosteletko yhden kirjan. Kirja oli sellainen, jonka olisin joka tapauksessa hankkinut ihan lähipäivinä, joten mikä jottei. Sain suostuttuani vielä kauniimman pyynnön, että josko tämän toisenkin sitten. No juu, meneehän se, onhan sitä kirjoja luettu ja tullaan lukemaan. Mutta sitten: deadline on vaatimattomasti keskiviikkona! Eli mun on luettava kaksi kirjaa lauantain ja sunnuntain aikana ja väsättävä niistä arvostelut keskiviikkoon mennessä, ollessani töissä iltavuoroissa. Jipii.

Tänään olin kuolla kylmyyteen tuolla ulkona. Kyllä, toppatakista, hatusta, huivista ja lapasista huolimatta. Käsittämättömän kylmä tuuli.

Ahdistuskohtauksen kourissa tilasin sitten leffoja ja levyjä seitsemällä kympillä. Miten mä onnistun tässä aina?!

Duuni ahdistaa niin ettei koskaan. Kamalasti tekis mieli vaan heittää ihan kylmästi hanskat tiskiin ja todeta, että nyt ei pysty kykenemään, tämä on loppu, punkt, slut. Heittäytyä sairaslomalle tai ottaa vakaasti loparit. Mieskin on ollut niin hiljaa ja taka-alalla, että surua pukkaa. Onneksi en ole antanut itseni heittäytyä tunteeseen vielä kokonaan, olis nyt tuhat kertaa vaikeampaa. Mä en tiedä tuleeko tästä yhtään mitään.

Kahvia on ainakin saatava. Nyt.

4 Comments:

Blogger Katili said...

Ei on ihan hyvä sana, varsinkin kun sen oppii vihdoin ja viimein sanomaan asiallisesti. Minulla on kestänyt elämä oppia. Aiemmin olisi ollut tervetullut hetki itselleni.

Tohtori suosittelee ei:n sanomisen opettelua. Yllätys, kukaan ei suutukaan, kuten itse ainakin ennen luulin.

Koita kestää !

7:31 PM, November 24, 2005  
Blogger Lostis said...

Kiitos, siskopieni. Kyllä minä kestän, tiedän nimittäin, että on mukavia asioita tulossa. Kiireestä huolimatta.

Brr. Näpit on niin jäässä, ettei osaa kirjoittaa...

7:38 PM, November 24, 2005  
Anonymous Anonymous said...

Hae vaan ihan reilusti sairaslomaa, mutta älä missään nimessä mene itteäs irtisanomaan. Mullakin oli melkosia ahdistuksia töissä ja tuo itkeskelykin kuulostaa pelottavan tutulta. Minen vaan kehannut mennä lääkärille, onneksi pystyin sitten lähtemään kokonaan työpaikasta. Muista että sulle on olemassa vain yksi sinä, kyllä siellä työpaikalla pärjätään ilman sinuakin.. Saikulla kuiten raha-asiat ei niin paljon pääse stressaamaan kuin työttömänä... Voimahali taustailijalta! :)

8:08 AM, November 25, 2005  
Blogger Lostis said...

Kiitti, Minnö. Mä olen aika hukassa tässä suossa, pelottaa mennä pyytämään sairaslomaa. Mut on kai mun pakko, jos tää olo ei yhtään helpota. On kuin ois sellainen kissan kokoinen paino koko ajan rinnalla.

8:34 AM, November 25, 2005  

Post a Comment

<< Home